Vardagsaktivism?

Nu kollar jag på AFV och nånting jag har velat gjort länge nu är att maila kanal 5 angående vissa klipp jag inte godkänner.
Så här blev det.
 
 
"Hej!
 
Jag skriver angående AFV, eller americas funniest videos. 
Jag anser inte att klipp när djur exploateras och utnyttjas för människans underhållning är ett dugg roligt och jag skulle vilja att ni redigerade bort dessa klipp från den amerikanska versionen.
 
Jag pratar te x om klipp där det fiskas och när det blir napp blir människan superglad, medans kameran zoomar in på den stackars fisken som ligger och kvävs till döds - jag tycker inte det är roligt.
 
Eller klipp på nån apa som nån har gjort till sitt "husdjur" och som är kedjade i halsen och "stjäl" nånting från en människa och det blir ett gott skratt - jag tycker inte det är roligt.
 
Klipp från cirkusar där stackars djur tvingas att uppträda för att människan ska ha nånting att skratta åt - jag tycker inte det är roligt.
 
Klipp från zoo'n/vattenparker där djur är instängda i burar och bassänger, som inte alls liknar deras naturliga miljö och förväntas "underhålla" människan - jag tycker inte det är roligt.
 
Jag vill att ni tar bort sådana klipp. Det finns ingen mening alls att visa sådant, för Djur är inte till för oss människor att roa oss åt. Det finns andra klipp att skratta åt, sånt som faktiskt ÄR roligt."
 
/C


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0