Kött-panik

Efter att lunchen på pipeline inte gav mig tillfredställning, bestämde vi att gå till korvmojjen för att köpa vegokorv. Det var ganska mycket folk i kön och 2 av dem hade hundar. Dottorodoo, på alla plan och självklart köpte dessa människor djurkorv.
Då surnade jag till och tänkte; "Undra om du skulle äta din hund också"
 
För gris går ju bra! Jag tycker speciellt de som har djur borde ändå ha extra moral angående detta.
Jag anser själv att jag inte blev "riktig" djurvän förren grabbarna kom in i mitt liv, mina älskade kissar som jag skulle ge upp livet för, de öppnade mina ögon totalt och jag ser allt på ett annat sätt tack vare dem. Och då hade jag ändå levt som vegetarian 4 år innan de flyttade hem till oss.
 
För mig är det ofattbart hur man tar med hunden till korvmojjen, gosar med vovven för att sedan köpa ett annat djur, ett dött djur - i ett bröd!
 
Det är ingen skillnad på en hund och en gris. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0