"NRJ - hit music only" JUST DET!!!

På övervåningen spelas det fina ord och 12 sträng-ig gitarr, på bottenvåningen måste jag utså NRJ. Och som inte det var nog, det var ju NRJ top 30 europe (!!!)  - "men de mest populära låtarna just nu på det olika NRJ stationerna runtom europa"
 
Asså suck!!
 
Det är som mina öron våldtas om och om igen och till slut måste jag sänka ner volymen helt, för att jag pallar inte med mer.
Vem orkar stå ut med alla dessa montona låtar som alla låter precis likadant!? Jag kan ju inte skilja på en låt från den andra.
Jag insåg att människorna som lyssnar på skiten är hjärndöda zombies som varken har ett hum eller en egen tanke.
 
Jag kan lika hjärna bli piskad på ryggen av en trevlig bödel, för det känns som jag kränks bara genom att måste höra. Och jag lider för muskvärlden idag. Jag lider med de unga som växer upp och pumpas full av den här skiten, som tror att det här är musik. Som aldrig kommer att kunna förstå hur en riktigt låt känns i kroppen, eller vad den gör med en mentalt.
 
 
 


Kommentarer
Jörgen Stafrin

Kan ju inte annat än hålla med! Bra sagt!
Adressen om man vill hjälpa till att bevara Sveriges Radios skivarkiv, så det kan bli lite mer riktig musik i radion, är http://musikskatt.se

2013-10-26 @ 17:00:15
URL: http://stafrin.bloggspot.se
Ewa

Så himla vackert skrivet!! <3

2013-11-02 @ 07:50:40
URL: http://muwel.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0