Rant

Såg på Marley & Me häromveckan, super mysig film (tills på slutet) men jag förundras så över processen att skaffa en "riktig" familj i usa.
Som de pratade om det verkar det ju vara som att skaffa en ny soffgrupp på ikea.
 
Det tas på så jävla lätt. & ingen verkar ha nån aning om nånting. De bara säger saker som är programmerad & innantill. Bara för att de ska sägas.
 
För en "riktig" familj innehåller 2,5 barn och en man och en kvinna som är gifta.
Fan heller att en hund kan räknas med i en riktig familj. Eller bara människorna, nej, nej...
 
Här ska det avlas tills fittan spricker och den patriotiska fasaden är tillräckligt stabil, huset är nymålat och den årliga bonusen kommer i ett litet vitt kuvert.
 
Hela usa verkar vara helt hjärndöda.
 
 


Kommentarer
Marie

Boken är ju sjukt mycket bättre än filmen.
Bölade hela sista kapitlet av boken och kunde knappt läsa för allt var så fint och sorgligt, men i filmen darrade jag knappt ens på läppen.
Sad but true.

Har du förresten sett Hachiko?!
Fy faaaan alltså. Ledsammaste filmen jag någonsin sett!

Svar: Jag har hört talas om den, men blivit varnad för att inte se den. Det skulle bara bli en böl fest då och det vill jag inte.
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2013-11-04 @ 12:09:01
URL: http://allsaint.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0