Att utrota sig själv

Igår läste jag att Pipelines stödgala för att samla in pengar till skolbarn i Tanzania hade gett resultat.
19 327 kr samlades in och pengarna skulle gå till att 500 skolbarn fick lunch. Varken kvantitet eller duration stod med, så jag antar att 500 kids får käk EN gång.
Tanzania är ett fattigt land och det fick mig att undra om dessa kids håller sig livet ut på denna enda måltid. Troligtvis inte.
 
Finns det inte "vettigare" saker att samla pengar till? Kan man inte bygga ett sjukhus? Utbilda snutar? Könsstympa män så det inte kan våldta kvinnor längre?
19 327 kr kan omöjligt utrota svälten, så sluta tro att nånting "bra" kom ur det här. Vad som möjligtvis hände var att 500 ungar blev odrägliga och ännu mer hungrig och bara vill ha mer mer mer...
 
Vad ska ETT mål mat göra? Wow, där svalde jag sista tuggan. 30 minuter senare, nu är jag hungrig igen.
"Finns det mer mat, snälle vita man?" "Sorry, det var den enda måltiden du fick på ett tag"
Aldrig i livet att jag skulle ge pengar till mat. Det är så jävla flyktigt. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0