Long distance call

Idag är det typ 3 månader sedan jag "hittade" Simon & Garfunkel. Wow! 3 månader! Folk har lyssnat sedan 60 talet och jag hittade dem för 3 månader sedan.
Jävla sopa! Det är så pinsamt att det nästan blir komiskt. Jag hann inte med LP tiden för jag var för ung, jag hann knappt med CD tiden, då den är så föråldrad & ute, utan jag kastades rakt in i den digitala supermoderna världen, då allt laddas ner och stjäls.
Så jävla bög! Ingen köper skivor mer för det är så ute. Det är nog bara jag som tycker det fortfarande är roligt. Och jag håller hårt på att samla på mig all skivor från min bästaste duo. För du kan inte lyssna på stulen Simon & Garfunkel musik, det är inte rätt. Denna posei måste njutas från en skiva i spelaren.
 
Ibland är det så svårt att vara jag.


Kommentarer
JörgenS

Jag vet hur det känns, tro mig, och jag är född i LP-åldern. Men jag brukar tänka att dom som laddar ner har sin fil bland 500 andra låtar på datorn och får leta arslet av sig efter deras låt, medan jag har full koll som kan sortera och plocka fram det jag vill.

Och att upptäcka artister för sent händer mig jämt. Det har gått två månader sen jag upptäckte Prodigy, som folk lyssnade på för 15 år sen.

Svar: Ja, visst är det fint för ögat att se dem magnifika samlingen man har. Det ser hemtrevligt ut och man blir lite stolt :)Kul att samla all musik på datorn då. Not. Där kan man ju inte ta fram och känna och minnas hur det var när man köpte skivan.

Visst är det nästan obligatoriskt att hitta artister "för sent?" Jag har nog aldrig varit med sedan starten. Men 50 år är kanske att ta i :D haha..
GodIsJamesMason

2012-10-20 @ 16:27:30
URL: http://skivguide.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0