Ännu en Tim Burton besvikelse

Var på Dark Shadows igår. Jävla myteri. Tim Burton fortsätter att inte leverera och det gör ont. Det hela var som en utdragen teaterpjäs och jag kunde inte finna nånting som ens kunde vittna om att han har lagt ner varken sin hjärna eller sin tid.

Hade jag inte vetat att han hade remejkat den hade det lika gärna kunna vara en Ridley Scott film.
Kan jag sucka mer, eller? Han har ju inte gjort nånting eget på massa år och jag tycker inte att det räcker som "skapare" att ta en gammal saga, eller en gammal tv serie från -70 talet och göra "den till sig egen"

Det är som allt nyskapande och det kreativa är borta och för att ens kunna hålla sig kvar måste man göra covers på alla andras grejjer.

Dessutom gjorde Johnny Depp mig skitförbannad och less. Eva Green också. Kan ens röst ha samma tonläge hela tiden eller? Går det ens att låta annorlunda?
Allt var så påtvingat och falskt. Det fanns inget djup i skiten.

Men Alice Cooper spelar gärna på hans "tillställning" Kan man ha varit större på 1970 eller? Men att spela några dängor på en vampyr fest? - jaja! Visst!!

Fadäs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0