Utkast: Aug. 14, 2012

Enligt mig är en sjukdom nånting du inte kan göra nånting åt, vare sig det är en förkylning, ms eller cancer. Jag tycker fan inte att alkoholism klassas som en sjukdom, utan mer dålig karaktär.

Man har alltid ett val om man vill sitta i parken kl 4 på eftermiddagarna & dricka sin öl. Man har alltid ett val när man vaknar på morgonen om man vill försöka, eller bara lägga sig ner & kapitulera.

Jag kan inte låta bli att titta när Dr Drew leker poppsykolog till hollywoods nedbrytna & förlorade själar på en frivillig anstallt i flådiga kvarter med höga murar.
Irritarionen växer & jag vill bara skrika när han kallar derad tillstånd för en "sjukdom" & kastar huga ögon & hänger lite med läppen.

DU ÄR INTE SJUK!! INGEN HAR TVINGAT DIG ATT SUPA SKALLEN & LIVET I BITAR!!

Du är bara mer sämre än andra.


Kommentarer
Moa

Åh jag kunde inte hålla med mer om jag försökte. Jag har ingen respekt för alkoholister och knarkare. Jag kan tycka synd om dem - IBLAND. Men jag har ingen respekt för dem, och jag tycker att de är sämre människor.

2012-08-14 @ 12:05:42
Marie

Håller också med, det ingen jävla sjukdom.
Dessutom är det självvalt!

2012-08-16 @ 22:32:26
URL: http://allsaint.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0