Att vara kändis

Jag blir uppriktigt förvånad över "kändisar" som får nog och inte pallar med längre. Jag förstår inte hur man kan vara så anti när man har pengar som gräs. Obegränsat med pengar betyder makt och makt betyder att du kan göra allt, praktiskt taget.
Hur kan man vilja vända ryggen åt det? Inser de inte potentialen som uppstår? Inser de inte allt man kan göra bara man har lite pengar?
Jag tycker det är löjligt när de får mentala härdsmältor och attackerar paparazzi och annat löst folk, bara för att det inte får tillräckligt med "egen tid" och bara vill bli lämnad ifred. Okej, sorry, men vill du inte att någon ska lägga märke till dig, jobba inte då med global, medial underhållning. Var inte sångare i det där bandet, sluta gå på auditions för att få ditt "break".

Ta ett jobb som bibliotekarie i en liten håla. Flippa burgare på närmsta hak, men kom fan inte och klaga när du väl ha "lyckats" och folk vill hela tiden ha en bit av kakan som är du.

Omfamna din "börda" och gör en skillnad i världen. Ta lite av dina 7 triljoners miljarders dollar och hjälp de svaga, hitta ett botemedel mot hiv, uppfinn en maskin som utrotar eksem, listan kan göras ändlös.

Men snälla, klaga inte på att du syns överallt och att du är rikare än 95% av alla i världen.

Jag skulle mer än gärna byta med dig...


Kommentarer
Marie

Agreed

2012-05-01 @ 19:10:59
URL: http://allsaint.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0