lamb of god

Jag har varit framme igen. Jag såg ett repotage i veckan om lammungar på någon gård. Dessa små underverk flaskmatades av en snäll tant (trodde jag) och hon sa till kameran att hon ville att alla barn i närheten skulle komma till gården för att vara med och ta hand om djuren - på djurens vis. Dvs att inte hålla på frakta omkring dem och gå ner på huk när man närmar sig dem, så man inte står och ner ner på dem, osv osv.

"Oj, men så bra det låter" tyckte jag
Men redan i nästa andetag berättade hon också hur goda dess lamm kommer bli på tallriken lite senare i livet.

Haka - tappad. Check!
Vad är det man säger till ungarna då? Kom till min gård och ta hand om dessa små, mata dem, älska dem, lek med dem, bonda med dem, för att senare på kvällen ät en fruktansvärt härlig lammsteks middag för 4!!

Jag stod inte ut och skrev till 4'an.
Detta fick jag som svar:

Hejsan!

Jag vet inte, det borde kvinnan på gården själv få svara på – men det är väl antagligen så att den bistra sanningen är att alla djur som föds upp , så småningom ändå blir till mat.

Och då är det väl skillnad på om djuren har behandlats väl, i livet – eller  inte…

Bästa hälsningar

Lennart Modig

 

Wow. The worlds just keeps givin', eh?



Kommentarer
S

Hahahaha, älska att han dessutom hette Modig i efternamn. Ironin är på topp.

2012-04-09 @ 02:05:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0