Jag är ÄCKLAD!!

Hur kommer det sig att det måste proppas in massa äckliga E ämnen i allt som kan tänka sig?!
Idag upptäckte jag att mitt favvo natur snarra (allt med yogurt överdrag) är fylld med E 904, som på kodat språk betyder: Sekret från den indiska lacksköldlusen!!!!!

Hur kan det vara så? Det är ju så jävla äckligt!

Min spontana reaktion var att sms'a Linde och berätta det hemska. Medans jag ställde ifrån mig min påse med äckel kände jag hur all livslust bara dränerades. Nu kan jag ju aldrig äta mitt naturgodis igen.

Samtidigt såg jag att det är gelatin i alla mjuka godisar. Det är ju absolut ingen nyhet, MEN ordet (svin) & (nötkreatur) var märkt efter för att visa vart ifrån de kom. Det har jag aldrig sett förr.



Exempel på godis som innehåller E 120, karmin: Ahlgrens bilar, Geléhallon, Geléhjärtan, Nappar, Hallonbåtar, Kolabönor, Geléormar, Lakritspinnar, Björnar, Fox kola, Vingummi, Tablettaskar, Engelsk konfekt.

Exempel på godis som innehåller E 904, schellack: Gräddkola, Chokladrussin, Vetepuffar, Majskulor, Bananchips, Yoghurtöverdragna nötter, Yoghurtöverdragna torkade frukter, Tuggummikulor.


MÖÖÖMS!!!!!!

Världen håller fan på att bli galen!



Kommentarer
Moa

Jag ... vet inte vad jag ska säga. Vad, liksom? Ska man inte ens få äta naturgodis i fred längre? Morr. Min yoghurt i kylskåpet innehåller inte några E-ämnen - varför måste GODIS göra det?!

2011-09-08 @ 22:37:47
ÄGAREN

Jag vet inte ens VAD man kan & vågar äta mer. Det är fan till och med E 904 i frukt för att göra dem blanka!!!

HALLÅÅ!!!!!???

2011-09-09 @ 10:14:23
Moa

... blanka? Vem fan vill ha BLANK frukt!?

2011-09-09 @ 19:02:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0