Som Robin Hood

Igår hörde jag en reklam på radion. Det var för rädda barnen, eller nåt sånt..
Rösten sa att om man skänker 150:- så kan man ge mat till en hel familj i 10 dagar.

Fine.

Samtidigt som jag tänkte "vad är det för cheap ass food?"
150:- worth of food som ska räcka till en familj!
150:- räcker inte ens till MIG under en dag! Vad är det för mat det syftar på? Lufttorkat vatten? Gult gräs?

VAD FÅR DU FÖR 150:-?!?!

Ingenting!
Är det inte snällare då att INTE skänka, så familjen inte hoppas på ett lyxmeal från McDonalds? Att inte inge massa förhoppningar?

(+ SKAFFA INTE SÅ JÄVLA MASSA BARN NÄR DU INTE KAN TA HAND OM DEM!!!)


Så nej. Jag skänker inget.



Dagens tänkvärda citat:
"She dreams in color, she dreams in red"
/ Mr Vedder


Kommentarer
Marie

Ganska hemskt också, att tänka sig att en familj kan "hoppas" på att få en lyxmeal på donken!

Jag blir ledsen i själen av att tänka på det :/



BTW: varför samlar folk på barn? What's up with dat yooooo??!

Känns som att Kina är on to something...

2011-10-07 @ 23:52:11
URL: http://allsaint.devote.se/
ÄGSREN

Jag förstår inte alls varför folk producerar fler barn än vad det kan ta hand om.

Ungefär som att det är en mode trend och det hoppas att barnet ska matcha deras soffa, eller nåt? =)

2011-10-08 @ 10:52:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0