Kött

Jag är så förbannat trött på att diskutera kött/djur etik med människor - speciellt äldre människor. Som har så instängda och trångsynta jävla åsikter och tankar.

Dagligen får jag pikar om hur deras kött lunch har smakat. Gärna med ett litet flin/garv.
Dagligen får jag höra "Men vänta bara, du kommer äta kött igen också"

Jag hatar att höra deras fantasilösa argument "men vi har ju alltid ätit kött, varför ändra på det?"
"men djur äter ju varandra också - varför ska det vara skillnad på oss?"
"man behöver kött för att överleva"

ÅÅåhh, jag står inte ut!!!
Jag skäms att vara människa - att vara av samma art som ni.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0